SEURAKUNTAVAALIT MARRASKUUSSA 2022

Utajärvellä tulevissa seurakuntavaaleissa valitaan vuoden 2023 alusta alkavaksi nelivuotiskaudeksi 15 jäsentä kirkkovaltuustoon. Kirkkovaltuusto valitsee sittemmin kirkkoneuvoston jäsenet. Äänioikeutettu voi äänestää valintansa mukaan joko ennakkoon tai vaalipäivänä. Varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 20.11.2022 äänestyspaikkana on Utajärven seurakuntatalo. Ennakkoäänestys on 8.- 12.11.2022. Seurakuntalaisten koteihin lähetettyjen vaalikirjeiden mukana ovat tiedot Utajärvellä järjestettävistä ennakkoäänestyspaikoista.

Seurakuntavaalit ovat tällä hetkellä ainoat valtakunnalliset vaalit, joissa 16-vuotiailla on äänioikeus. Kotiäänestys on mahdollinen äänioikeutetulle, jonka kyky liikkua tai toimia on siinä määrin rajoittunut, ettei hän pääse äänestämään ilman kohtuuttomia vaikeuksia. Ehdokkaisiin voi tutustua vaalikoneen kautta osoitteessa www.seurakuntavaalit.fi/vaalikoneLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Äänestämällä tuet kotiseurakuntasi toimintaa. Pyydämme seurakuntavaaleihin taivaallisen Isän siunausta ja johdatusta. Tervetuloa äänestämään!

2022-10-26 16:52:26.0