Utajärven kirkon urut

Utajärven kirkon urut valmistuivat syyskuussa 1981. Urut rakensi Urkurakentamo Tuomi Sotkamosta. Opusnumero on 47.

15- äänikertaisissa uruissa on mekaaninen koneisto ja hallinto. Äänikerrat on jaettu kahdelle sormiolle ja jalkiolle. Urkujen disposition on laatinut diplomiurkuri Erkki Alikoski ja fasadin arkkitehti Matti Anttonen.

Utajärven kirkon urut.
Urut

UTAJÄRVEN KIRKON ENSIMMÄISET URUT

Utajärven kirkon ensimmäiset urut olivat Kangasalan Urkutehtaan vuonna 1928 rakentamat 9- äänikertaiset pneumaattiset urut, jotka peruskorjattiin vuonna 1952. Nämä urut purettiin pois vuonna 1980.

Urut lehteriltä

URKUJEN DISPOSITIO