Kirkonkylän hautausmaa

Putaalantie 10, 91600 Utajärvi

Parkkialue 20 autolle.

Kirkonkylän hautausmaa sijaitsee noin kolmen kilometrin päässä kirkosta. Syväojanniemessä on ns. Joenpuolen hautausmaa, joka on vihitty käyttöön 1797. Joenpuolen hautausmaan toiseen päähän on tehty peruskunnostus ja alue siunattiin uudelleen käyttöön kesällä 2004. Kirkonkylän uusi hautausmaa sijaitsee valtatie 22: n ja vanhan tien välisellä alueella, hautausmaa on vihitty käyttöön vuonna 1915.

Kirkonkylän vanhalla hautausmaalla alkoi olla vuoden 1911 tienoilla tilan puute. Kirkonkokouksen osanottajat päättivät ostaa Kirkonkylän uudeksi hautausmaaksi 0,5 hehtaarin suuruisen alueen Kangas-Putaalan maata. Hautausmaata oli kuitenkin korotettava alemmista paikoista ja hautausmaan ympärille oli kaivettava 2 metriä syvä oja. Reeta ja Aapo Laitinen möivät lokakuun 10. päivä 1914 maa-alueen 100 markan kauppahinnasta ja Kirkonkylän uusi hautausmaa vihittiin käyttöönsä vuonna 1915.

Hautausmaaisäntä on seurakuntamestari Antti Nissinen p. 040 585 3874.

Pysäköinti Pysäköinti
wc wc