Nuorten kummikohde

Utajärven seurakunnan nuorilla on oma kummikohde Tansaniassa. Nuoret auttavat Mwanzan alueen lapsia ja nuoria. Kummiyhdyshenkilönä toimii Piia Pyhtilä ja hänen kauttaan Utajärven nuoret saavat tietoa siitä, mitä kummivaroilla tehdään. Nuoret järjestävät mm. myyjäisiä ja arpajaisia, joista saadulla tuotolla tuetaan kummityötä. Nuorten iltakirkossa ja rippileirillä on kerätty kolehti- ja kahvirahaa, joka on tilitetty kummityöhön. Kummityön varoilla voidaan ostaa jokapäiväisessä elämässä tarvittavia tavaroita vaikkapa kyniä, kenkiä, sukkia, saippuaa, tyynyjä, täkkejä tai patjoja. Nuoret ovat myös itse valmistaneet esimerkiksi muistipelejä ja kuvakirjoja kummilapsien käyttöön. Tansanian kouluissa käytetään koulupukua ja köyhille lapsille hankitaan koulupuku kummityön kautta. Ilman koulupukua lapset eivät pääse kouluun.

Lapsia kahvimukit kädessä koululuokassa.