RIPPIKOULUUN ILMOITTAUTUMINEN 2022-2023

Rippikouluun ilmoittautuminen 9.9 mennessä

Rippikoulun voi käydä siitä vuodesta alkaen, kun täyttää 15 vuotta. Utajärven seurakunnan rippikouluun ilmoittautuminen ajoittuu jo edellisen vuoden puolelle. Rippikouluun ilmoittaudutaan lomakkeella, jotka on jaettu rippikouluikäisille koululla. Lomakkeita on saatavilla myös koulun ilmoitustaululta, kirkkoherranvirastosta sekä sen voi ladata tästä. Myös muualle rippikoululeirille lähtevät täyttävät ilmoittautumislomakkeen. Opetusryhmiä on yksi ja rippikoululaiset konfirmoidaan yhdessä jumalanpalveluksessa.

Rippikoulu alkaa syksyllä aloitus- ja infotilaisuudella 22.9. seurakuntatalolla, jossa jaetaan seurakuntaan tutustumiskortit. Rippikouluun ilmoittautuvan ei tarvitse olla kirkon jäsen. Muista aikuis- ja erityisrippikouluista voi kysellä seurakunnan työntekijöiltä. Myös varusmiespalveluksen aikana tarjotaan mahdollisuus rippikoulun suorittamiseen.

Leiririppikoulu

Leirimuotoinen rippikoulu on ylivoimaisesti suosituin tapa käydä rippikoulu. Leirin tunnelma ja yhdessä vietetty viikko jättää lähtemättömän jäljen tuhansiin nuoriin vuosittain. Leiririppikouluun kuuluu talven mittaan opeuspäiviä sekä 5 vuorokauden leiri kesällä 2023. Tästä saat lisätietoa rippikoulun aloitusinfossa.

Päivärippikoulu

Päivärippikoulu käydään samassa yhteydessä leiririppikoululaisten kanssa. Tällöin voit yöpyä kotona, mutta osallistut päivisin leirikeskuksessa opetukseen. Huoltajat ja vanhemmat huolehtivat päivärippikoululaisten kyydityksistä.

Rippikoulu muualla kuin omassa kotiseurakunnassa

Rippikoulu on mahdollista käydä myös muualla kuin omassa kotiseurakunnassa. Paikallisseurakuntien lisäksi mm. monet kristilliset järjestöt ja yhdistykset järjestävät rippikouluja. Myös muualle rippikouluun menevien on tärkeää ilmoittautua Utajärven seurakuntaan rippikoulun aloittaneeksi, sillä rippikouluun kuuluu aina jakso omassa kotiseurakunnassa.

Rippikoulun aloitusinfo

Rippikoulun aloitusinfo rippikoululaisille, vanhemmille ja huoltajille seurakuntatalolla ja teamsin välityksellä to 22.9.2022 alkaen klo 18 (tarjoilu alkaa klo 17.45). Huom! Vanhemmat ja huoltajat voivat osallistua infoon teamsin välityksellä. Rippikoululaisten on kuitenkin tultava seurakuntatalolle.

Tästä aloitusinfon teamsiin

Tervetuloa rippikouluun!