Utajärven kirkon 260-vuotisjuhlamessu kirkossa

Utajärven kirkko

Osallistu paikan päällä tai verkossa

Tapahtuma toistetaan ulkoisessa palvelussa

15. sunnuntai helluntaista

KIITOLLISUUS

Tämä pyhä puhuu kiitollisuudesta ja kiittämättömyydestä. Jeesus teki hyvää erityisesti muiden hylkäämille ihmisille. Niistä ihmisistä, joita hän auttoi, vain harvat palasivat kiittämään häntä ja tunnustamaan uskonsa häneen. Toisia kiusasi se, ettei Jeesus toiminut heidän tahtomallaan tavalla, mutta hän halusi tehdä hyvää erotuksetta kaikille. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Avustaa Heidi Laitinen. Kirkkokuoro, Marjo Heiskanen, huilu, Riikka Pyhäluoto, klarinetti, Sirkka Kangaspuoskari, trumpetti. Lukukappaleiden lukijoina Anja Pinoniemi ja Pentti Tuovinen. Suntiona ja kuvaajana Antti Nissinen.

Virret: 327, synnintunnustus 700, 126, 324:2,4,6 (vuorovirsi), 468:4-5, 326:1-, 178, 228.

Muu musiikki: säv. Jacques Berthier, suom. Anna-Maija Raittila: Te kaikki kansat tulkaa (Laudate omnes gentes),
Paul Merkus: Siciliano,
Yrjö Koskimäki: Iltakellot
suomal. kansansäv. On lepopaikka suloinen,
säv. César Franck: Panis angelicus,
Ulrich Roever: Highland Cathedral

Kolehti Yhteisvastuukeräykseen. Kolehtiin voi osallistua myös Utajärven seurakunnan kolehtitilin FI45 5490 0710 0024 09 OKOYFIHH kautta. Viestikenttään on hyvä lisätä "kolehti 18.9.2022".

Päiväjuhla kirkossa välittömästi messun jälkeen (striimataan):
Virsi 195
Terttu Kauvosaari kertoo kirkon vaiheista
Ludvig van Beethoven: Tulkaa kaikki laulakaamme (kirkkokuoro)
Tervehdykset: kunnanjohtaja Anne Sormunen ja kirkkovaltuuston puheenjohtaja Mauno Moilanen
Nuoren puheenvuoro: Iisa Huotari
Päätössanat Heikki Nissinen
Päätösvirsi 332

Juhlan jälkeen ruokailu ja kahvitarjoilu seurakuntatalolla.