Jouluaattoillan musiikkihartaus kirkossa

Jouluaattoilta

Jouluaatto

LUPAUKSET TÄYTTYVÄT

Jouluaattona ollaan profeettojen lupausten toteutumisen ovella. Jouluaaton aihe on pelastuksen kaipuu ja lupaus Vapahtajasta. Siksi jouluprofetiat kuuluvat jouluaaton jumalanpalveluksiin silloinkin, kun niissä luetaan muita joulun tekstejä. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Lauluryhmä (Tarja Mattila, Anja Pinoniemi, Eeva Salminen, Hanna Väänänen, Maija Liisa Väänänen). Tekstinluku Mira Kurttila. Raamatunlukua ja runo Helmi Laitinen. Kuvaajana Raimo Honkanen. Yhteislaulut: En etsi valtaa, loistoa, Sylvian joululaulu, virsi 21:1-3, Jouluyö, juhlayö, Heinillä härkien kaukalon, virsi 21:10, esirukouksen yhteydessä 32:1, 744, virsi 30. Lauluryhmän laulut: Hiljainen joululaulu, On jouluyö, Jouluaamu, Helmihohteen hopeassa (säv. Lauri Nurkkala, san. Anni Palokangas). Helmi Laitinen lausuu Yrjö Jylhän runon Pyhä yö.