Sanajumalanpalvelus kirkossa

6. sunnuntai pääsiäsiestä

6. sunnuntai pääsiäisestä (Exaudi)

PYHÄN HENGEN ODOTUS

Sunnuntain latinalainen nimi exaudi (= kuule, Herra) on päivän antifonin alusta (Ps. 27: 7). Seurakunta odottaa rukoillen Pyhän Hengen lahjaa.

Ennen taivaaseenastumistaan Kristus lupasi omilleen Pyhän Hengen ja kehotti heitä odottamaan tämän lupauksen täyttymistä. Kristuksen lupaama Pyhä Henki luo yhteyden taivaaseen astuneen Herran ja opetuslasten (seurakunnan) välille, karkottaa pelon ja tekee kristityt osallisiksi Kristuksesta ja hänen lahjoittamastaan pelastuksesta. Pyhä Henki vakuuttaa kristityille, että he ovat Jumalan lapsia ja saavat Jeesuksen tavoin kutsua Jumalaa nimellä Abba, Isä. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Mukana lauluryhmä (Anja Pinoniemi, Hanna Väänänen ja Maija Liisa Väänänen). Lukukappaleiden lukijana Sisko Seppänen. Virret: 124, synnintunnustus 709, 276, 123, 568:2,5, 570. Lauluryhmän laulu virsi 946 En voi nähdä tuulta. Jumalanpalvelukseen voi osallistua Kirkkoradion sekä Utajärven seurakunnan Facebook-sivujen ja Youtube-tilin kautta.