Messu kirkossa

4. sunnuntai pääsiäisestä
Osallistu paikan päällä tai verkossa

Tapahtuma toistetaan ulkoisessa palvelussa

4. sunnuntai pääsiäisestä (Cantate)

TAIVAAN KANSALAISENA MAAILMASSA

Kehotus cantate (= laulakaa) sekä sen pohjana oleva psalmi 98 kytkevät tämän pyhän vahvasti pääsiäisajan "iloisten" sunnuntaiden ketjuun. Seurakunta kulkee Voittajan jäljissä totuudessa ja rakkaudessa kohti täydellistä iloa taivaassa. Pyhän Hengen johtamina kristityt saavat jo nyt elää taivaan kansalaisina maailmassa. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Musiikkiavustajana Tuula Savolainen, laulu. Lukukappaleiden lukijana Pasi Pöyskö. Yhteiseen esirukoukseen johdattaa Aino Savolainen. Suntiona ja kuvaajana Seija Leskelä.

1. lukukappale Jes. 4: 2-6
2. lukukappale 1. Joh. 3: 18-24
Evankeliumi Joh. 15: 10-17

Virret: 498, synnintunnustus 707, 130, 484, 409:1-, 222, 621:4-5.

Muu musiikki:
toisinto norjalaisesta kansansävelmästä, san. Lars Oftedal Fredrik Engelken laulun pohjalta, uud. Niilo Rauhala: Nyt kiitosvirteni riemuin laulan
säv. Arto Turpela, san. Niilo Rauhala: Taivaassa minulla on Sinut
säv. Armas Maasalo, suom. san. Lauri Pohjanpää: Tuhansin kielin

Kolehti taloudellisessa ahdingossa olevien yksittäisten ihmisten ja perheiden auttamiseen Suomessa Kirkon diakoniarahaston kautta. Kolehtiin voi osallistua myös MobilePay-sovelluksen kautta.