Aineellista apua vähävaraisille maksukorttien muodossa

Logot: Euroopan Unionin osarahoittama, Kirkkopalvelut, Siun Sote

Maksukorttien tarjoaminen vähävaraisille on juuri käynnistyneen Yhdessä tehden -tukea, tekoja ja hyvinvointia -ryhmähankkeen toimintaa, joka on osa Euroopan sosiaalirahasto plussaa (ESR+) osin rahoittamaa kokonaisuutta. Hanketta koordinoi Kirkkopalvelut ry, hankekumppaninaan Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Siun Sote ja 157 Suomen evankelis-luterilaista seurakuntaa. Seuraavan kahden vuoden aikana seurakunnissa jaetaan yhteensä 75 000 maksukorttia ja Siun soten kautta 4650 korttia.

Utajärven seurakunnassa ensimmäiset kortit saadaan jakoon joulukuun aikana. Maksukortteja on mahdollista saada kasvokkaisissa kohtaamisissa diakonian vastaanotolla ja diakonian järjestämien tilaisuuksien yhteydessä, seuraavaksi diakonian joulupuurolla 15.12.2023 klo 9-10.

Maksukorteilla voi hankkia elintarvikkeita ja muita perustuotteita maksukortin myöntäneistä kaupoista. Veikkaus-, alkoholi- ja tupakkatuotteita korteilla ei voi hankkia. Maksukortti on avunsaajalle henkilökohtaisesti myönnetty ja sen välittäminen eteenpäin on ehdottomasti kielletty.

Lisätietoja:

Hankkeen valtakunnallinen tiedote osoitteessa: kirkkopalvelut.fi/yhdessa-tehden-hanke/

Utajärven seurakunta
Heidi Laitinen, diakonissa
heidi.laitinen@evl.fi
p. 040 544 5206

Kirkkopalvelut ry
Eija Kilgast, hankepäällikkö

aineellinenapu@kirkkopalvelut.fi

Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Siun sote
Ulla Tiainen, hankepäällikkö

ulla.tiainen@siunsote.fi