UTAJÄRVEN SEURAKUNNAN TIEDOTE 1.4.2021

Koronarajoitusten jatkuessa seurakunnan viikkotoiminta on lasten ja varhaisnuorten kerhoja lukuun ottamatta edelleen keskeytetty.

Kirkolliset toimitukset hoidetaan poikkeusjärjestelyin, joista sovitaan yhdessä perheiden ja omaisten kanssa. Tilaisuuksissa voi olla paikalla enintään 6 henkilöä lukuun ottamatta hautaan siunaamisia, joissa voi pastoraalisista syistä olla hieman enemmän osanottajia. Väkimäärään ei lasketa toimitusten työntekijöitä (pappia, kanttoria ja suntiota). Kirkollisissa toimituksissa henkilökunta ja osanottajat käyttävät maskeja.

Sunnuntaina kirkossa pidettävissä jumalanpalveluksissa paikalla ovat vain jumalanpalveluksen toimittajat. Jumalanpalvelukset lähetetään internetissä Kirkkoradion välityksellä sekä seurakunnan YouTube- ja Facebook-kanavien kautta.

Osa jumalanpalveluksista pidetään messuina, jolloin messun jälkeen on kirkossa klo 12 saakka mahdollista käydä ehtoollisella. Osallistuttuasi ensin striimattuun jumalanpalvelukseen, voit sen jälkeen tulla vastaanottamaan ehtoollisen. Kirkossa voi olla yhtä aikaa paikalla enintään 6 henkilöä. Jumalanpalveluksista tiedotetaan enemmän seurakunnan kirkollisissa ilmoituksissa kotisivuilla ja Tervareitissä.

Kirkkoherranvirasto on kirkollisia juhlapäiviä lukuunottamatta avoinna ma, ti ja to klo 9-12. Suosittelemme asioimista puhelimitse p. 0400 322 252. Kirkkoherran tavoittaa parhaiten numerosta 040 5445 132. Virkatodistukset ja sukuselvitykset tilataan Oulun aluekeskusrekisteristä puh. 08 316 1303 tai sähköisesti seurakunnan kotisivuilta löytyvän linkin kautta.

Seurakunnan työntekijät tarjoavat keskusteluapua ja sielunhoitoa. Yhteystiedot löytyvät seurakunnan kotisivuilta.

Myös Kirkon Keskusteluapu tarjoaa sielunhoidollista apua ja tukea. Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24 numerossa 0400 22 11 80 ja Palveleva chat ma-pe klo 12-20 osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Siunattua pääsiäisen aikaa sekä taivaan Isän siunausta ja varjelusta Sinulle

2021-04-02 13:04:26.0