Kynttilänpäivän messu kirkossa

Kynttilänpäivä

Kynttilänpäivä

KRISTUS, JUMALAN KIRKKAUDEN SÄTEILY

Nimitys kynttilänpäivä juontaa siitä keskiaikaisesta tavasta, että tänä sunnuntaina vihittiin vuoden aikana kirkossa käytettävät kynttilät. Juhlan raamatullisena aiheena on Jeesus-lapsen tuominen temppeliin ja jumalallinen kirkkaus, joka hänessä tuli maailmaan ja ilmestyi meille. Siunatessaan lasta ja hänen vanhempiaan vanha Simeon ylistää Jumalaa pelastuksesta, jonka hän on valmistanut kaikille kansoille, ja valosta, jonka hän on antanut loistaa kansalleen Israelille. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen.
Kanttorina Anna-Mari Tuovinen.
Kirkkokuoro.
Avustaa Heidi Laitinen.
Lukukappaleiden lukijana Pentti Turunen.
Esirukoukseen johdattaa Heidi Laitinen ja rippikoululaisia.
Suntiona ja kuvaajana Antti Nissinen.

Vietämme samalla Yhteisvastuukeräyksen avausta ja rippikoulupäivää.

Virret: 48:1-5, synnintunnustus 707, 135, 49, 954:1-, 229, 576:1,4-5.

Muu musiikki: kynttilänpäivän psalmi, säv. ja san. Heini Kataja-Kantola: Kynttilänpäivän rauha, esirukouksen yhteydessä taize-laulu Sanasi on lamppu, säv. Jerker Leijon, san. Britt G. Hallqvist, suom. Pekka Kivekäs: Simeonin kiitoslaulu.

Kolehti Yhteisvastuukeräykselle. Kolehtiin voi osallistua myös Utajärven seurakunnan kolehtitilin FI45 5490 0710 0024 09 OKOYFIHH kautta. Viestikenttään on hyvä lisätä "kolehti 6.2.2022".