Mikkelinpäivän perhekirkko kirkossa

Mikkelinpäivä

Mikkelinpäivä (Enkelien sunnuntai)

JUMALAN SANANSAATTAJAT

400-luvulta lähtien on syyskuun 29. päivä omistettu ylienkeli Mikaelille. Taistelu, jonka hän kävi pimeyden valtoja vastaan, liittyy pääsiäiseen. Kristus on saavuttanut ratkaisevan voiton pahan valloista, mutta taistelu jatkuu edelleen maailmassa. Myöhemmin mikkelinpäivästä on tullut kaikkien enkelien päivä, jolloin tutkistellaan heidän merkitystään ja tehtäviään. Jumalan sanansaattajina enkelit suojelevat ja opastavat ihmistä ja muistuttavat häntä Jumalan tahdon mukaisesta elämästä.

Mikkelinpäivää vietetään 29.9. tai, jos se on arkipäivä, seuraavana sunnuntaina. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Avustaa Jessica Auranen. Lukukappaleen lukijana Hanna Savolainen. Yhteisessä esirukouksessa avustavat Aino Hartikka ja Jessica Auranen. Suntiona ja kuvaajana Antti Nissinen.

Virret Lasten virsikirjasta: LV 43 (virsi 494) Luoja enkeleineen, LV 63 (virsi 720) Jeesus, meidän veljemme, LV 44 (virsi 971) Suojelusenkeli, LV 76 (virsi 501) Siunaa koko maailmaa, LV 134:1- (virsi 397) Kun on turva Jumalassa, virsi 747 Ympärillä ihmisien, LV 46 Anna enkeleitä.

Kolehti kummiuden ja kristillisen kasvatuksen tukemiseen Lasten ja nuorten keskuksen kautta. Kolehtiin voi osallistua myös Utajärven seurakunnan kolehtitilin FI45 5490 0710 0024 09 OKOYFIHH kautta. Viestikenttään on hyvä lisätä "kolehti 3.10.2021".

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Aikuisille Aikuisille