Messu kirkossa

12. sunnuntai helluntaista

12. sunnuntai helluntaista

ITSENSÄ TUTKIMINEN

Jumalan sana neuvoo meitä arvioimaan itseämme ja elämäntapaamme. Oikea itsensä tunteminen näkyy nöyryytenä ottaa vastaan armo yksin Jumalan lahjana. Itseriittoisuus vääristää ihmisen todellisuudentajun. Hän kuvittelee pystyvänsä täyttämään Jumalan tahdon omin neuvoin. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Musiikkiavustajana Jenna Väisänen, laulu. Lukukappaleiden lukemisessa sekä esirukouksessa avustavat Tuulikki ja Timo Pakonen. Suntiona ja kuvaajana Raimo Honkanen.

Virret: 124, synnintunnustus 701, 729, 506, 409:1-, 207, 206:4-6.

Muu musiikki: gaelinkielisen kansanlaulun sävelmä, suom. san. Matti Kolehmainen: Nousta sain aamuun (virsi 967), säv. Jenni Hänninen, sov. Juha Hakulinen, san. Johanna Saartoalan runon pohjalta Niilo Rauhala: Muuttolintu, säv. Antti Heikkilä, sov. Arto Heikkilä, san. Niilo Rauhala: Me näemme rannoilta järvien.

Kolehti Limingan rovastikunnan ystävyysseurakunnan Jaaman seurakuntatyön tukemiseen. Kolehtiin voi osallistua myös Utajärven seurakunnan kolehtitilin FI45 5490 0710 0024 09 OKOYFIHH kautta. Viestikenttään on hyvä lisätä "kolehti 15.8.2021".