Helatorstain sanajumalanpalvelus kirkossa

Kirkko

Helatorstai

KOROTETTU HERRA

Helatorstain eli Kristuksen taivaaseenastumisen päivän aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1: 6-14).

Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan. (Kirkkokäsikirjasta)

Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Virret: 106, synnintunnustus 707, 126, 107, 339:1-2, 420b):1,8-9. Lauluryhmä (Anja Pinoniemi, Eeva Salminen, Hanna Väänänen ja Maija Liisa Väänänen) laulaa päivän psalmin. Jumalanpalvelukseen voi osallistua Kirkkoradion sekä Utajärven seurakunnan Facebook-sivujen ja Youtube-tilin kautta. Tänä vuonna 70 vuotta ja 80 vuotta täyttävien syntymäpäiväjuhla on peruttu koronapandemian vuoksi.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

diakonissa, erityisenä vastuualueena diakonia- ja lähetystyö
Pappilantie 2
91600 Utajärvi