Jouluaattoillan musiikkihartaus kirkossa

ti 24.12. klo 22.00

Kirkko

Jouluyö

TEILLE ON SYNTYNYT VAPAHTAJA!

Jouluyö on Kristuksen syntymisen yö. Seurakunta kuulee enkelin viestin: "Tänään on teille syntynyt Vapahtaja." Jouluyön messu (enkelten messu) on suuressa osassa kristikuntaa joulunvieton päätapahtuma. (Kirkkokäsikirjasta)

Jouluaattoillan musiikkihartaus kirkossa. Toimittaa Heikki Nissinen. Kanttorina Anna-Mari Tuovinen. Kirkkokuoro. Hanna Väänänen, laulu. Yhteislaulut: KJL-vihko: 6 En etsi valtaa, loistoa, 22 Sylvian joululaulu, virsi 21:1-3, 16 Heinillä härkien kaukalon, virsi 21:10, esirukouksen yhteydessä V 32:1 "Valosi, Jeesus, loistaa suo ja jouluriemu meille tuo.", V 744 On jouluyö ensimmäinen, 24 Maa on niin kaunis (kuoro ja seurakunta). Muu musiikki: Hiljaa, hiljaa joulun kellot kajahtaa (kirkkokuoro), Konsta Jylhän joululaulu (Hanna Väänänen, laulu), Piae Cantiones- sävelmä Laulaen (kirkkokuoro), Jouluyö, juhlayö (kirkkokuoro), Rauhaa, vain rauhaa (Hanna Väänänen, laulu), Yrjö Jylhä: Pyhä yö -runo (Helmi Laitinen, lausunta), Veteraanin joulu (Elo Karppinen, laulu), Kirkkauden voitto (kirkkokuoro).
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö