Hiljaisen viikon urkumusiikkia

ti 16.4. klo 19.00

Kiiminkiläinen diplomiurkuri Risto Ainali soittaa Utajärven kirkon uruilla J.S. Bachin ja J. Brahmsin urkukoraaleita sekä hänen omia koraalisävelmiään kokoelmasta Hyvä on Herra. Tämän vuoden alussa sävelletyt koraalit pohjautuvat aiheeltaan suomalaisen virsikirjan kärsimysaiheisiin virsiin. Tilaisuudessa myös lauletaan yhdessä hiljaisen viikon tapahtumiin liittyviä virsiä. Iltahartauden pitää kirkkoherra Heikki Nissinen.

Risto Ainali valmistui kanttoriksi vuonna 1970. Urkudiplomin hän suoritti Sibelius-Akatemiassa vuonna 1976 ja ensikonsertin hän soitti Helsingissä vuonna 1977. Opettajina Ainalilla olivat Erkki Tuppurainen sekä useilla kursseilla mm. Kari Jussila ja monet ulkomaiset huippu-urkurit. Ainali on levyttänyt urkumusiikkia Oulun konservatorion Tulindberginsalin, Kalajoen kirkon ja Vihannin kirkon uruilla.
Ainali on toiminut kanttorina Kajaanissa ja Vetelissä. Hän on opettanut urkujensoittoa Oulun konservatoriossa vuosina 1986-2012. Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

Tervetuloa!