Vuoden vapaaehtoinen

Utajärven seurakunnassa valittiin jo 14. kerran vuoden vapaaehtoinen. Valinta tehdään aina 2. helmikuuta teemalla "toinen toista – auttaen ja tukien". Tunnustuksen myötä halutaan nostaa esille kaikkien vapaaehtoisten tekemän työn merkitystä.
Tänä vuonna vuoden vapaaehtoisiksi valittiin Niskan ja Ahmaksen kylien talkoolaiset. He ovat pitäneet huolta kotikylänsä hautausmaasta osallistumalla kunnossapitoon ja ulkoalueiden hoitoon. Kyläseurat ovat myös kantaneet vastuuta kyläkirkoista, joita on vuosittain pidetty Ahmaksen kalevalaisessa perinnekylässä. Kyläkirkko luonnon keskellä, hyvin hoidetussa perinnemiljöössä, on monella tavalla kaunis ja voimaannuttava tilaisuus. Vuosien varrella myös kylätalolla on järjestetty tilaisuuksia Yhteisvastuukeräyksen ja lähetyksen hyväksi mm. Kauneimpien joululaulujen merkeissä. Ilman kyläläisten aktiivista talkootyötä tällaisia tilaisuuksia valmisteluineen ja tarjoiluineen olisi vaikea järjestää.

Lämpimät kiitokset ja onnittelut vuoden vapaaehtoisille!

2018-05-02 18:02:00.0