On kunnia olla Isonen

Rippikoulun käyneillä nuorilla on mahdollisuus osallistua isoskoulutukseen. Isoskoulutuksen tavoitteena on saada valmiuksia rippikoulun isosen tehtävään, mutta isoskoulutus on myös paljon muuta. Isoskoulutus tarjoaa mahdollisuuden kasvaa ihmisenä, pohtia omia arvoja, opetella vuorovaikutustaitoja ja ottaa vastuuta.

Kasvaa henkisesti
Oppii tosi paljon kaikkea hyödyllistä

Isosen tehtävänä rippileirillä on ohjata omaa pienryhmää, ja järjestää vapaa-ajantoimintaa rippileiriläisille. Isoset ovat tärkeitä tunnelman ja ryhmähengen luojia. Ilman isosia nykyisen rippikoulumallin toteuttaminen olisi todella vaikeaa. Isoset ovat myös rippikoululaisen kuuntelijoita, tukijoita ja rinnalla kulkijoita.

Ainakin itselle se toi rohkeutta tutustua uusiin ihmisiin ja muutenkin tulin sosiaalisesti rohkeammaksi :D

Isoskoulutus kestää noin puoli vuotta. Isoskoulutettavat kokoontuvat ennalta määrättyihin koulutuspäiviin, jotka tiedotetaan erikseen. Syyskaudella koulutusta on n. 20h neljänä koulutuspäivänä ja keväällä n. 40h. Utajärven seurakunta tekee isoskoulutuksessa yhteistyötä Vaalan seurakunnan nuorisotyön kanssa ja osa koulutuksesta toteutetaan leirimuotoisesti.

Rippikoululaiset hierovat toistensa hartioita istuen maassa ympyrässä.
Isonen ja ripariryhmä.